Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Dlaczego wszyscy chcą PPC i czy kampanie PPC są opłacalne?

Zakupy przeniosły się do Internetu, czy tego chcemy, czy nie. Czasy izolacji pandemicznej skutecznie ugruntowały nowe tory zakupowe. Taniej, bez wychodzenia ze swojego ulubionego fotela, bezpiecznie, szybko, z kolosalnym wyborem. Kampanie reklamowe online PPC cieszą się dzisiaj ogromną popularnością. Coraz więcej przedsiębiorców wie, że odpowiednio wykorzystane, są w stanie zaoferować świetne rezultaty, więc i rewelacyjne zarobki… Nie tylko w sprzedaży online!

PPC to skrót od „pay per click”, więc przekładając na polski „płacę za kliknięcie”. Kampanie te są opłacalne, bo przecież płacisz za efekt, czyli konkretną liczbę kliknięć w reklamę. Klienci chętnie wybierają ten model rozliczeniowy, bo płacą za konkretne rezultaty. Nieistotne jest więc, ile razy odbiorca wyświetlił Twoją reklamę, liczy się wyłącznie ilość samych kliknięć. Popularność reklam PPC jest spora także ze względu na ich łatwą dostępność, bo kupić je można za pośrednictwem Google Ads, a ten system promocji reklamowej online za sprawą Google zna prawie każdy.

Dlaczego PPC – korzyści z wyboru

PPC właściwie nie ma wad. Warto jednak przyjrzeć się dokładniej tej formie kampanii, żeby wiedzieć, czy ją “czujemy” i czy to opcja dla nas.

Kontrola budżetu, czyli trzymam rękę na pulsie

Inwestujesz tyle, ile chcesz. Nikt Ci niczego nie narzuca. Korzystanie na przykład z Google Ads i wdrażanie kampanii PPC daje Ci poczucie spokoju, bo nie wydasz więcej, niż zakładasz. Klient sam określa budżet, który ma do wykorzystania. Żadnych ukrytych kosztów, opłat manipulacyjnych czy nadpłat. Nie ma też konieczności rzucania się na głęboką wodę. PPC można przetestować nawet na stosunkowo niewielkich kwotach, żeby zobaczyć efekty. Jednak jest niewielki haczyk, bo kwota, jaka zostanie ustalona za pojedyncze kliknięcie, warunkuje to czy potencjalnemu zainteresowanemu zostanie wyświetlona właśnie Twoja reklama.

Dla laików. Super-intuicyjne wdrożenie. 

Chcąc wypróbować PPC, możesz to zrobić samodzielnie. Kampanie te działają na podstawie klarownych, zrozumiale wyjaśnionych zasad. Są doskonałym narzędziem testowym dla wszystkich tych, którzy dopiero pretendują do tytułu ninja marketingu. Niewielka ilość informacji i małe doświadczenie nie przeszkadzają w sporej efektywności działań. Dodatkowy plus to intuicyjność PPC i szybkość samego zaplanowania. Nie ma skomplikowanych barier wejścia, nawet ustawienie pierwszej reklamy nie będzie czasochłonnym procesem.

Chcę już! Kampania dla niecierpliwych 

Masz niewiele czasu na promocję? A może nowy produkt ma szybko dotrzeć do grupy docelowej? PPC da Ci błyskawiczne rezultaty! Bez skomplikowanych procedur, bez konieczności ponoszenia dodatkowych opłat za ponadprzeciętnie szybkie efekty. No i w końcu – płacisz tylko za same kliknięcia, więc już z założenia jest oszczędnie. Szybko i oszczędnie!

Fachowe wsparcie? Sekrety dla wtajemniczonych

Kampanie PPC możesz przygotować samodzielnie. Efekty będą widoczne niezwłocznie i mogą być całkiem zadowalające. Nie bez przyczyny jednak jest tylu specjalistów od PPC w Google Ads. Obeznany w temacie freelancer lub profesjonalna agencja z dużym doświadczeniem da Ci to, czego na początku nie możesz wiedzieć. Co działa najlepiej, jak przemówić do odbiorcy i co pokazać, a co może lepiej zakryć. Oczywiście wsparcie w postaci szeregu podpowiedzi technicznych też na początku może sprawić, że próbowanie własnych sił będzie dawało nieco gorsze efekty.

Nie tylko dla e-commerce

Kampania PPC nie musi się skupiać się wyłącznie na sprzedaży online. Być może tak jest postrzegana, jednak ma swoje zastosowanie do handlu usługami i produktami także w formie tradycyjnej. Skuteczne promowanie produktów ze swojego lokalnego sklepu? Czemu nie! Zgodnie z danymi podawanymi przez Google niemal 80% klientów jest w stanie chętnie kupić w sklepie, w którym ma możliwość natychmiastowego otrzymania poszukiwanego produktu. Co z tego, że online taniej, jak nie mam czasu czekać na przesyłkę. Dlatego sprawdzam, jadę i kupuję tradycyjnie. Aby trafić właśnie do tej szerokiej grupy potencjalnych klientów, możesz reklamować asortyment z lokalnego sklepu także przez kampanie PPC. 

Zaproszenie online na tradycyjne zakupy

Warto wiedzieć, że Google Ads posiada dedykowany typ kampanii, które są nastawione na pozyskanie klienta chcącego zrobić zakupy w sklepie stacjonarnym. Są to Kampanie Lokalne. To gwarancja skuteczności, bo ten szczególny typ kampanii skupia się na ruchu z urządzeń mobilnych, a przecież te dają ogromne możliwości w obszarze lokalizacji użytkownika oraz jego potencjału w kontekście niezwłocznego pojawienia się w Twoim sklepie stacjonarnym.

Co ciekawe, przyszłość w tym aspekcie zapowiada się jeszcze bardziej rozwojowo. Google zapowiedział, że w drugiej połowie 2022 roku zastąpi funkcję Kampanii Lokalnych czymś zupełnie przełomowym. Pojawią się kampanie Performance Max z możliwością ustawienia celu “wizyty w sklepie stacjonarnym”. Ten typ kampanii ma w zamyśle dawać szansę na dotarcie do lokalnych użytkowników jeszcze szybciej i skutecznej. Dostarczenie fizycznego ruchu do Twojego sklepu będzie jeszcze łatwiejsze. Jednak tutaj samo kliknięcie w reklamę będzie mniej cenne niż fizycznie zrobione zakupy.

Podsumowanie

Aby spróbować pay per click nie musisz mieć ani dużego zaplecza finansowego, ani być specjalistą od działań marketingowych w Internecie. Ty kontrolujesz koszty i masz pewność, że płacisz za konkretne rezultaty. Ich samodzielne przygotowanie, może być fajną próbą obycia się z różnymi formami promocji online – nie tylko w sektorze sprzedaży e-commerce. Jeśli jednak chcesz spektakularnych efektów dzięki PPC, skorzystaj z pomocy specjalisty z doświadczeniem, który wraz z Tobą przygotuje w 100% skuteczne działania.