Jakie są najpopularniejsze hasztagi na Instagramie?

Hasztagi w swoim założeniu stanowią drogowskaz dla użytkowników, gdzie znaleźć to, czego szukają. To właśnie dlatego podczas publikacji zdjęcia musisz opisać go odpowiednimi hasztagami, aby mogły był łatwo wyszukiwane przez innych, zgodnie z konkretną, interesującą ich tematyką. Z pewnością wiesz, że dobre tagowanie zdjęcia nierzadko decyduje o jego sukcesie w sieci i na Instagramie. Większa jego oglądalność przekłada się zaś na liczbę followersów, a to znowu może mieć aspekt finansowy, ponieważ będzie związane z zainteresowaniem sponsorów.

Czym są hasztagi?

Hasztagi to słowa mające związek z prezentowanym zdjęciem, a więc bezpośrednio do niego nawiązujące, które muszą być poprzedzone znakiem #. Zgodnie z zasadami, maksymalnie można umieści do 30 hasztagów, ale liczne badania marketingowe dowiodły, że najbardziej efektywne jest dodanie od 11 do 15 hasztagów pod zdjęciami i dobrze jest się trzymać tej zasady, jeśli zależy nam na dużej liczbie wyświetleń. Pamiętaj, że jeden bądź dwa hasztagi nie sprawią, że staniesz się widzialny. Na takie posunięcie mogą sobie pozwolić wyłącznie osoby, których konta są już bardzo znane. Najczęściej są to gwiazdy lub celebryci, którzy obserwowani są przez miliony.

Nie bój się zmieniać hasztagi

W wielu aspektach kreatywność popłaca na Instagramie czy w innych mediach społecznościowych. Nie dotyczy to wyłącznie tematyki, jaką umieszczamy oraz sposobu przekazywania treści czy zdjęć, ale także hasztagów. Warto wymyślać nowe, eksperymentować, a niekoniecznie kopiować wciąż te same, które już wcześniej zastosowaliśmy pod zdjęciami. Poza tym, algorytm Instagrama nie potraktuje ciebie jako cyfrowego bota, a człowieka z krwi i kości, oryginalnego i kreatywnego, mającego coś do pokazania światu.

Testuj hasztagi

Jeśli już stosujesz pewne hasztagi, to sprawdź jak zachowują się one na Instagramie. Czy masz dzięki nim duże zainteresowanie, czy też nic ci nie dają. Spróbuj wcielić się w użytkownika i pomyśl, jakie może mieć wyszukania. Co ważne, śledź innych, bardziej znanych użytkowników, gwiazdy i celebrytów. Sprawdź jakie wstawiają hasztagi i spróbuj zasugerować się ich sukcesem. Możesz także pokusić się o hasztag nazwy marki produktów, jaki np. znajduje się na zdjęciu, które publikujesz. Wówczas masz szansę zostać opublikowany przez jego producenta na profilu firmowym, portfolio itp. Nie stroń od używania ogólnych, bardziej uniwersalnych hasztagów, jak np. zakupy# buty# wakacje# lato#. To pozwoli zachęcić nowych użytkowników do obserwowania twojego profilu, ale musisz także tworzyć bardziej oryginalne hasztagi. Masz pole do popisu, jeśli nawet umieścisz ich 11 lub 15.

Najpopularniejsze hasztagi

Niektórzy mają wątpliwości czy używać najpopularniejszych hasztagów, ponieważ niektóre z nich szybko się nudzą, tracą popularność i sympatię użytkowników, a dodatkowo bywają banowane. Tak czy inaczej, sprawdź jakie hasztagi były najważniejsze na Instagramie w 2018 roku:

  • #love (1 284 275 402 postów),
  • #instagood (753 438 850 postów),
  • #photooftheday (513 555 343 postów),
  • #fashion (494 314 321 postów),
  • #beautiful (468 478 959 postów),
  • #happy (431 228 556 postów),
  • #like4like (424 111 294 postów),
  • #cute (422 334 253 postów),
  • #tbt (415 733 288 postów),
  • #followme (396 430 657 postów),
  • #picoftheday (384 989 829 postów),
  • #follow (374 853 266 postów),
  • #me (350 002 994 postów),
  • #art (349 934 197 postów),
  • #selfie (339 388 360 postów),
  • #instadaily (326 208 277 postów),
  • #summer (325 533 908 postów),
  • #repost (313 540 114 postów),
  • #friends (309 759 791 postów),
  • #nature (307 392 686 postów).