Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Perfekcyjna strategia marketingowa: Sukces Alicji Pyszka-Bazan i jej zespołu na Ironmanie

Alicja Pyszka-Bazan jest znaną polską triathlonistką, byłą zawodniczką Bikini Fitness i… rekordzistką świata na dystansie 3x Ironman! Ta 32-letnia sportsmenka zbudowała imponującą karierę, przechodząc z kulturystyki do triathlonu. Przyjrzyjmy się bliżej jej dokonaniom oraz drodze na szczyt.

Nowy rekord świata na dystansie potrójnego Ironmana!

O Alicji Pyszce-Bazan zrobiło się głośno po ostatnich mistrzostwach świata w Niemczech. Polska triathlonistka ukończyła Ironmana w imponującym czasie – 36 godzin, 13 minut i 55 sekund. W trakcie wyczerpujących zawodów uczestniczki musiały pokonać dystans 11 km wpław, przejechać 540 km rowerem oraz przebiec 126 km. Wynik Alicji jest tym bardziej niesamowity, że sportsmanka poprawiła rekord świata dokładnie o godzinę, cztery minuty i 22 sekundy. Droga na szczyt była trudna, ale jak widać przyniosła oczekiwane rezultaty. Co jednak złożyło się na sukces Alicji?

Początki kariery

W 2015 roku Alicja ukończyła studia na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. Początkowo wiązała swoją przyszłość z karierą w kancelarii, niemniej pasja do sportu okazała się silniejsza. Swoją przygodę rozpoczęła od pływania, a później została mistrzynią kraju w Bikini Fitness, reprezentując Polskę w zawodach międzynarodowych.
W 2019 r. skupiła się na triathlonie, w którym szybko osiągnęła sukces. W 2023 roku ustanowiła rekordy świata w Double Ironman, a w lipcu 2024 roku wygrała zawody Triple Ironman, prezentując niesamowitą wytrzymałość i determinację. Te osiągnięcia ugruntowały jej pozycję jako czołowej polskiej triathlonistki, która inspiruje sportowców na całym świecie.

Nie tylko sport…

Oprócz uprawiania sportu Alicja jest również aktywna w mediach społecznościowych, gdzie dzieli się swoimi doświadczeniami i promuje zdrowy styl życia. Jej profil na Instagramie zgromadził ponad 260 tys. obserwujących. Ta utalentowana sportsmenka zdobyła uznanie w oczach kibiców, sportowców, a także użytkowników social media, którzy inspirują się jej dokonaniami, śledzą codzienne treningi i małe sukcesy.

Marka osobista – spójność i konsekwencja

Alicja Pyszka-Bazan, wraz ze swoim zespołem, przywiązuje dużą wagę do zachowania spójności marki osobistej. Działania jej teamu skupiają się na tworzeniu profilu, którego filarami są: wytrwałość, dyscyplina i pasja do sportu. Dzięki stosowaniu przemyślanej komunikacji wizualnej i narracji, która odzwierciedla jej wartości, pozycjonuje się jako osoba autentyczna i otwarta na interakcje z obserwatorami.

W swojej codziennej pracy korzysta ze strategii niezbędnych do osiągnięcia sukcesu. Jak sama przyznaje, dużą inspiracją była dla niej książka „Wygrana” (oryg. „Winning”) autorstwa Tima Grovera i Shari Wenk skierowana przede wszystkim do sportowców, przedsiębiorców i osób dążących do osiągnięcia mistrzostwa w swojej dziedzinie. Podobniej jak Grover, były trener legendarnych gwiazd sportu (m.in. Michaela Jordana i Kobe’go Bryanta), dzieli się ze swoimi odbiorcami doświadczeniami i spostrzeżeniami na temat tego, co odróżnia zwycięzców od przeciętnych ludzi.

Serce marki – sztuka realizmu

Alicja jest nie tylko twarzą, ale przede wszystkim sercem swojej marki. Aby przekonać widzów, że jest przede wszystkim praktykiem a nie coachem czy mentorem, buduje silne, emocjonalne więzi ze swoimi odbiorcami. Nie chce przedstawiać się w mediach społecznościowych wyłącznie jako sportowiec, ale też matka, żona i przyjaciółka. Na jej profilu można znaleźć zarówno fotorelacje z zawodów, niepozowane zdjęcia z treningów, jak i fotografie z życia codziennego. Influencerka regularne dzieli się motywującymi treściami, ale też otwarcie mówi o swoich porażkach, dzięki czemu jest postrzegana jako autentyczna i wiarygodna ambasadorka.

Dream team – inspirujące materiały w przystępnej formie

Zespół Aliny Bazan wyróżnia się kreatywnością w podejściu do social media marketingu. Ich materiały promocyjne są dynamiczne, nowatorskie i inspirowane najnowszymi trendami w mediach społecznościowych, zarówno pod względem formy, jak i treści. Twórcze wykorzystanie potencjału social mediów przejawia się również w zrozumieniu specyfiki każdej platformy.

Dobrym tego przykładem są krótkie formy inspirowane filmikami z TikToka, które w śmieszny sposób pokazują nie zawsze perfekcyjną, codzienność. Alicja, mimo wielkich osiągnięć sportowych, nie boi się publikować treści, które mogą być kontrowersyjne dla środowiska sportowego i dietetycznego. W humorystycznych filmikach pokazuje, że bycie osobą aktywną fizycznie nie oznacza rezygnacji z codziennych przyjemności. Dzięki zachowaniu równowagi między treściami sportowymi, reklamowymi oraz lifestylowymi, może być odebrana jako pasjonatka, która tworzy content obrazujący jej życie a nie oparty na przekazie reklamowym.

Lojalny ambasador marki – przepis na sukces w social mediach

Bycie ambasadorem marki własnej to duże wyzwanie, które wymaga dogłębnego zrozumienia mediów społecznościowych i potrzeb odbiorców. Alicja i jej zespół kierują się w swojej pracy kilkoma kluczowymi zasadami, przy czym doskonale wiedzą, że potrzeby odbiorców zmieniają się w czasie i trzeba trzymać rękę na pulsie. Podstawą sukcesu medialnego teamu Aliny jest identyfikacja z wartościami reprezentowanymi przez markę.

Obserwatorzy bardzo cenią sobie autentyczność i twórców, którzy nie skupiają się wyłącznie na współpracach reklamowych. Oczywiście, na koncie Aliny jest wiele postów reklamowych, niemniej każdy z nich odnosi się do jej działalności medialnej i stylu życia. Jak sama twierdzi, reklamuje wyłącznie te rzeczy, których sama używa i wierzy w ich skuteczność. Dzięki temu odbiorcy nie mają poczucia, że trafiają na nachalną reklamę, tylko odpowiednio stargetowany przekaz.

Jak promować markę własną w mediach społecznościowych?

Podstawowym czynnikiem sukcesu jest pełne zaangażowanie i promowanie marki na wszystkich płaszczyznach i z uwzględnieniem każdego aspektu życia. Alicja na swoim Instagramie nie jest tylko sportsmenką, ale przede wszystkim kobietą, która ma rodzinę, przyjaciół i pasję poza sportem. Dzięki zachowaniu zdrowego balansu między treściami związanymi z marką, uczestnictwem wydarzeniach sportowych, postami dotyczącymi codzienności i dobrze sprofilowaną reklamą, osiągnęła znaczący sukces medialny.

Jakie inne działania marketingowe wpłynęły na popularność profilu fit.ala:

Regularna publikacja zróżnicowanych treści – nie wszystkie zdjęcia i filmy zamieszczone na profilu zostały poddane starannej obróbce. Influencerka nie tworzy profilu opartego na publikacji profesjonalnych i retuszowanych zdjęć, które kreują nieosiągalne standardy piękna. Oczywiście, nie brakuje przemyślanych fotorelacji rolek, niemniej część materiałów pokazuje także ciemniejszą stronę sportu. To bez wątpienia jeden z najlepszych sposobów na budowanie autentyczności i pozycjonowanie się jako influencer, który nie boi się pokazywać prawdy w mediach.

Autentyczne rekomendacje produktów – Alicja dba o to, aby wszystkie prezentowane przedmioty marki Olimp były wcześniej poddawane rzetelnym testom. Przyznaje, że sama przyjmuje te suplementy, dlatego jej opinie są w pełni wiarygodne i poparte własnymi doświadczeniami. 

Interakcja z odbiorcami – odpowiadanie na komentarze, regularne sprawdzanie DM czy wstawianie relacji z naklejkami na pytania, pozwalają zbudować zaangażowaną społeczność.

Udział w wyzwaniach – obserwatorzy mogą poczuć łączność z twórcą. Wszystko dlatego, że uczestniczą w procesie przygotowań i mogą śledzić postępy. Alicja przedstawia swoją pracę na Instagramie, informując widzów o kolejnych etapach przygotowań i dostarczając info z pierwszej ręki.

Działania marketingowe Aliny Bazan i jej zespołu to przykład na to, jak budować profil, który autentycznie angażuje odbiorców i zachęca ich do śledzenia działań twórcy.

Życzę sobie, aby w mediach społecznościowych było więcej sportowców z misją – osób takich jak Alicja, które wykorzystują swój potencjał i osiągnięcia w dobrych celach. Serdecznie gratulujemy niesamowitych osiągnięć oraz życzę dalszych sukcesów sportowych!