Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Aplikacja Threads z Instagrama – następca X (dawny Twitter)?

Słyszałeś o najnowszej aplikacji Instagrama? Od 6 lipca 2023 roku użytkownicy IG mogą korzystać z Threads — nowego narzędzia od Mety, które z założenia miało być konkurencją dla X (dawnego Twittera). Sprawdź, czym jest nowa apka i jak prezentuje się w porównaniu z innymi platformami społecznościowymi.

Aplikacja Threads — czy to już było?

Threads od samego początku budził wiele kontrowersji. Już na pierwszy rzut oka widać, że nowa aplikacja mocno „inspirowała” się platformą X. Wizualne podobieństwo nie przeszkodziło jednak użytkownikom Instagrama w masowym pobieraniu apki. Już w pierwszym tygodniu zainstalowało ją ponad 100 milionów internautów. Na czym polega jej fenomen i dlaczego tak wiele osób uważa, że Threads w niedługim czasie wyprze platformę X?

Twitter vs Threads – poznaj różnice

Dzięki nowej platformie użytkownicy Instagrama uzyskali możliwość dzielenia się swoimi opiniami oraz historiami z życia. W odróżnieniu od serwisu X aplikacja jest silnie powiązana z IG, co oznacza, że mogą korzystać z niej wyłącznie osoby posiadające konto na tej platformie. Threads daje możliwość publikacji dłuższych postów tekstowych (maksymalnie 500 znaków), dzięki czemu użytkownicy mogą szybko przekazywać informacje. Na szczególną uwagę zasługuje także układ serwisu, na który składa się kilka zakładek m.in. Aktywność, Nowy Post czy Profil. Wchodząc na stronę główną, widzimy dwie podzakładki — Dla Ciebie oraz Obserwujesz. To z kolei przywodzi na myśl układ znany z Tik Toka.

Czy Threads to kopia X?

Sam schemat obsługi narzędzia wydaje się bardziej intuicyjny niż w przypadku Twittera. Na uwagę zasługuje przede wszystkim opcja rozbudowywania wątków, która polega na możliwości dodawania kolejnych treści za pomocą przycisku „Dodaj do wątku”. To z kolei sprawia, że użytkownicy mogą prowadzić bardziej rozbudowane dyskusje i w łatwiejszy sposób wymieniać się opiniami.

Multimedialność – głosowe komentarze i budowa społeczności

Największym novum w stosunku do innych znanych aplikacji jest jednak multimedialność Threads. Tworząc nowe posty, nie musisz ograniczać się do tradycyjnych wpisów. Aplikacja pozwala na dodawanie zdjęć, gifów, a nawet ankiet. Najciekawszą funkcjonalnością są jednak nagrania głosowe, które można zamieszczać zarówno w nowym wątku, jak i w komentarzach. To całkowicie nowatorska opcja, która nie została dotychczas udostępniona w żadnej innej aplikacji.

W Threads można komentować, serduszkować i udostępniać posty innych użytkowników, co pozwala budować relacje i zwiększa

płynność wymiany myśli. Biorąc pod uwagę, że aplikacja jest zintegrowana z Instagramem, istnieje możliwość udostępniania wątków na relacjach lub feedzie, co pozwala zwiększyć zasięg profilu i budować większe grono followersów.

Marketing na Threads — jak wykorzystać aplikację w celach reklamowych?

Liczba użytkowników Threads powiększa się z dnia na dzień, dlatego coraz więcej firm wykorzystuje tę aplikację do komunikacji z klientami, budowania silniejszych więzów odbiorcami oraz promocji swoich produktów. Biorąc pod uwagę, że Instagram jest platformą użytkowaną przede wszystkim przez młodych ludzi w wieku od 18 do 34 lat, którzy chętnie korzystają z nowych technologii, należy zakładać, że odbiorcami Threads jest ta sama grupa. W dynamicznie rozwijającym się w świecie marketingu cyfrowego nie warto rezygnować z możliwości promocji swojej działalności oraz wykorzystania nowych narzędzi do interakcji z klientami. Wykorzystanie nowego kanału komunikacji i nowych możliwości w postaci postów głosowych może okazać się przełomowym etapem w dziejach firmy.

Jak wykorzystać Threads w kontekście działań marketingowych?

Przede wszystkim bądź autentyczny. Obserwujący są wyczuleni na nachalną reklamę, dlatego o wiele lepszym rozwiązaniem jest tworzenie przekazu uwiarygodnionego przez ekspertów lub osoby, które budzą zaufanie internautów. Bardzo ważnym elementem działań marketingowych jest dbałość o personalizację. Posty, wstawiane na Threads, powinny być dopasowane do grupy docelowej, a jednocześnie sformułowane w taki sposób, aby zachęcać użytkowników do komentowania, udostępniania czy serduszkowania.

Przekaz jest równie ważny co forma, w której dostarczasz treści. Zadbaj zatem o zachowanie spójności i jednolitości graficznej. Równie istotną kwestią, acz często pomijaną, jest ton i styl postów. Biorąc pod uwagę, że narzędzie opiera się w dużej mierze o przekaz słowny, nie możesz pozwolić sobie na jakiekolwiek błędy interpunkcyjne czy stylistyczne, które świadczą o nieprofesjonalnym podejściu do odbiorcy.

Podsumowanie

Funkcje tekstowe, możliwość zamieszczania aktualizacji czy głosówki — wszystkie te funkcjonalności sprawiają, że Threads jest postrzegany jako konkurencja dla X. Dużym atutem jest wspomniana integracja, dzięki której użytkownicy mogą przenosić swoje dane oraz udostępniać treści z Instagrama. Czy to wystarczy, aby Threads prześcignął serwis Muska? Z ostateczną oceną musimy się jeszcze trochę wstrzymać.